blog top

søndag den 20. maj 2007

Sørgetog i Århus

I fredags var jeg i Århus. Mange mennesker, men det var jo også fredag efter en helligdag.
Men... hvorfor er det at

1. Folk skal gå i grupper

2. I gupper går man langsomt

3. Der er store huller foran grupper, så der er faktisk plads til at kunne gå lidt hurtigere

4. Grupperne stopper bare op og tænker ikke på os andre, der bare gerne vil forbi

Det var ligesom at gå i sørgetog i Århus. Stille og roligt, men det gide jeg altså ikke en fredag. Og da jeg havde et besøg i vente med den dejligste kage kunne det altså ikke gå hurtigt nok.
Jeg fik nemlig kaffe og kage i bageren tæt på banegården. De bedste træstammer, og én fandt plads i tasken til om aftenen.

2 kommentarer:

Anne O'Manne sagde ...

Det var slet ikke til at holde ud i Århus i fredags - pga det der DSB-døgnet, tror jeg.
Jeg var også meget irriteret over folks pludselige stoppen op. Især i butiksind/udgange...

Jeg havde ordineret mig selv en shoppingtur, men gav ret hurtigt op (først efter jeg havde købt en taske, man tager ikke helt tomhændet hjem. Det gør man bare ikke ;-D )

Og ja, det er bare en rigtig god kage-bager. Mums1

Marianne sagde ...

anne o'manne- Helt vildt, og ja de stopper lige i ind/udgang. Jeg kom selvfølgelig heller ikke tomhændet hjem; det blev en bluse og øreringe fra Sophie.