blog top

tirsdag den 24. juli 2007

Togturen til Berlin

Jeg må vist have glædet mig mere end jeg troede, for jeg kunne da ikke falde i søvn i nat. Måske fordi det er min første ferietur alene, så det blev kun til et par timers søvn. Men skidt...
Jeg tog toget herned til Berlin. Det tog ca 7 ½ time, men det var faktisk ikke så galt som man kunne tro, trods det var gamle togvogne og en gamel kupe.
Der var spisevogn med, hvor jeg var inde og få en kop kaffe og læse lidt. Det var dejligt at komme et andet sted hen og meget hyggeligt med en spisevogn.
Jeg fik læst Knud Romers bog, Den der blinker... måske ikke den bedste bog jeg har læst, men slutningen tækker den lidt hjem. Jeg havde måske bare ventet noget andet af den.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg var i Hamburg sidste sommer med toget (tror faktisk det fortsatte til Berlin og Prag). Det var samme stil med de gamle kupéer og en gammeldags spisevogn. En sjælden men hyggelig oplevelse :-)

Marianne sagde ...

fisker & fernández- Det er det samme tog så, for dette kørte også videre til Prag. Det er ok, og dejligt lige at kunne strække sig i spisevognen :-) Hellere tog end bus, som jeg tog med sidste år!!!! Puha, det var en hård tur