blog top

tirsdag den 21. august 2007

Mit gode arbejde

Jeg kan ikke lade være...
- at sige ja og tak til udvalg og aktiviteter på mit arbejde.

  • Jeg er selvfølgelig pædagog og teampædagog for 3 af beboerne sammen med en anden pædagog. Vi køber ind for dem, køber gaver til familien, tøj, tage til lægen, frisøen og alt muligt andet
  • Så sidder jeg i MED, medbestemmelse og medindflydelse på abejdspladsen
  • Så er jeg også sikkerhedsrepræsentant
  • Så er koordinator. Da min afdelingsleder rejste for over 1 år siden, overtog jeg en del af hendes administrative opgaver og er også ledet mellem mine kollegaer og ledelsen
  • Nu har jeg så sagt nej til at sidde i en bestyrelse, hvor vi har arrangeret pædagogiske oplevelser for bruger og personale
  • Om 1 ½ måned tager jeg på kommunikationsuddannelse for beboerne
Jeg er vild med at være med, hvor det sker. Med til at tage beslutninger, med til at pæge, men mit bedste arbejde er med beboerne. Det er der jeg syntes, jeg gør det bedste. Det er der, jeg få følelsen af at være stolt af mit arbejde.

Faktisk er jeg meget glad og stolt af mit arbejde og jeg er glad for at jeg ikke er så god til at sige nej :-D

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Bare du var pædagog på min søns skole - jeg kunne godt bruge sådan en som dig. De findes, men der er langt imellem.........
Det er svært at sige nej når man er et engagerede menneske.....
En god dag til dig :-)

Marianne sagde ...

Marianne: Mange tak for meget flotte ord. Jeg tænker bare så tit på, selv efter 4 år på samme arbejdsplads, at jeg vikelig er heldig at have fået drømmejobbet i første forsøg.

Rigtig god dag til dig også :-P

Unknown sagde ...

så cool at man er total glad og stolt ved det man laver.. og rent faktisk ved man er go' til sit job :)

Marianne sagde ...

Pdersn: Jeg blev nød til at skrive om det, for jeg er faktisk meget gald for mit arbejde. Og så tror jeg faktisk vi, indenfor mit område, er vildt dårligt til at fortælle om vores verden :-)