blog top

fredag den 14. december 2007

Brunkager til julen er klar

Her dufter af brunkager i hele lejligheden. Det skaber en hygge og en ro i mig, for jeg kan rigtig godt lide den duft. Den har været der i december hele mit liv, for det er den samme opskrift, som min Mor altid har bagt. Nu har jeg prøvet at bage dem, helt alene selv.

Opskriften er fra denne bog... side 35
Med småkager, har jeg lært, at alt skal måles præcist af. Jeg kan lide at købe de ting ind, jeg kun bruger i december, som potaske og hjorthorns salt.
Jeg lavede dejen i går.Dejen blev lavet i ruller og sat i køleskabet, så den var nem at skære ud i dag.
Så er de første snart klar til ovnen.
Og gylden er de når de kommer ud...
Og nu er der cirka 120 stykker til juleaften, hvis jeg ikke loge smager lidt på dem inden jul.

Jeg kan bedst lide de ikke er ens, men har deres helt egen facon.
- Jeg må sige, efter at have prøvesmagt dem, de er blevet gode :-)

6 kommentarer:

Marianne sagde ...

Uhmmmm - yummmi- jeg kan næsten mærke duften gennem skræmen - ihhh hvor jeg trænger....... nu er det jul

Marianne sagde ...

shabby in town: De er nu pakket i poser, så jeg ikke kommer til at spise for mange, men i aften må jeg godt smage.
Duften er her stadigvæk, uhmmm...

Marianne sagde ...

Til te ikke, der smager brunkager fantastiske og hvis man er alene hjemme og ingen kigger - så er det bedst ejeg ved at dyppe en brunkage i teen........

Marianne sagde ...

shabby in town: Det er lige før jeg må finde min øve-te frem og prøve det :-)
Jeg kan også godt finde på at dyppe den i kaffen, men det skal min mor ikke se ;-)

Unknown sagde ...

hvor er de fine! Hm.. nå nu går jeg altså også igang med det bageri dér! ;)

hmm syntes brunkager er bedst når de har ligget og bleven lidt bløøøe.. og jæs så skal der dyppes i kaffe! mmm

Marianne sagde ...

pedrsn: Nu skal du da igang ;-)
Du har faktisk ret i, at de er lidt bedre, når de er blevet lidt bløde :-)