blog top

mandag den 10. december 2007

Fagmand er bestilt!

En vvs'er er bestilt.
Et rør fra badekaret/bruseren har svært ved at synke vandet, så nu må der komme professionelt hjælp til.
Jeg er ikke meget for at ringe efter hjælp udefra og skulle betale prisen, men nu er der ikke mere at gøre.
Jeg har forsøgt alt selv!

Jeg havde ikke stået bedre, selvom min ex stadigvæk boede her. Som han skrev til mig i går, så var det nok ikke liiige hans område. M hvis det var min computer, er det en helt anden snak, for det er han vildt god til. :-)

Det er lige nu, jeg savner min Far. Han ville kunne have ordnet sådan noget for mig. Han kunne nemlig alt.
Det er også derfor, jeg ingen hængelamper har -endnu- for jeg har svært ved at betale en elektriker - og jeg kende ringen andre, der kan hjælpe mig. Min Far var nemlig elektriker :-)

Men hvordan er det så lige, jeg ud fra annoncer i telefonbogen kan se, hvem der er bedst af vvs'er? Jeg tog, dem med en simpel, men pæn annonce. Nu må jeg se om det var et godt valg i morgen :-)

Rigtig god Mandag i December

8 kommentarer:

Nille sagde ...

Iiih hvor jeg kender det... har boet 10 måneder i min lejlighed. Og stadig ikke en lampe i loftet - jeg aner ikke, hvordan man gør (og nok ikke smart at begynde at eksperimentere !!!)

Og mænd er altså ikke længere rigtige mænd som vores fædre. Der er xxx ingen, der kan finde ud af at bruge en boremaskine... computere ja... men der er jo andet i livet!

Jeg ville også vælge den pæneste annonce - måske sender de så også en pæn VVS-mand ;-)

Anonym sagde ...

Hej M

Man må egentligt heller ikke selv sætte lamper op i loftet og ordne el installationen, noget med forsikringen... Men det er faktisk ikke så svært igen. Oftest er der 4 muligheder til de to ledninger.. Prøv dig frem... NB! hvis du bor i en gammel lejlighed med ældgamle installationer såååå lad være :)

Natmaleren sagde ...

Rigtig god mandag aften til dig også:-)

Sifka sagde ...

Jeg er så glad for min vicevært!

Marianne sagde ...

Nille: Min ynglings standerlampe er lige gået fra i foden!, så der er lidt småt med lys, men jeg overlever :-) Men det kunne være dejligt engang imellem at have loftlys.

Om mænd, måske kan de ikke bore, men jeg var nu rigtig glad for at have en computermand ved min hånd, nu må jeg selv rode med det, og det er ikke altid helt heldigt, for jeg kan ikke leve uden min computer ;-)

Men det kunne jo være de sendte en pæn vvs'er, han lød nu noget over 35 år!!! ;-)

Marianne sagde ...

kokjo: Velkommen her :-)
Det er vist rigtigt at der ikke er ret meget el man selv må rode med, men det ser jo bare så nemt ud... og når ledningerne allerede stikker ud af loftet!!!
Men problemet er at en lampe i mit soveværelse lugter meget af brændt plastik, når den er tændt længe. Måske er der bare en for stærk pærer i, men jeg er lidt bekymret. Min ejendom er ikke vildt gammel, men ham der boede her før har fået meget af ledningerne udskiftet og jeg er bekymret om, det er gjort helt rigtigt...
Jeg tror jeg må krybe til fadet og betale en fagmand :-)

Marianne sagde ...

natmaleren: Mange tak for det. Håber din aften er god :-)

Marianne sagde ...

Sifka: Jeg ville ønske jeg havde sådan en, men min lejlighed er en andel, så det står under mig, at få det ordnet. De andre steder jeg har boet var leje og der var visevært, og det var altså rigtig dejligt :-)