blog top

tirsdag den 12. februar 2008

Sprøde og fine

Billede fra sidste år

Jeg er vild med, vi går foråret i møde. Selvom jeg håber, vi lige når at få frost, kulde og sne inden. At gå tur i sneen, som knitrer under støvlerne. Få røde kinder og komme hjem i varmen for at bage boller og nyde dem med varm kakao.
Det kunne jeg godt bruge noget af.

Men indtil nu, virker det ikke til at sneen kommer.

Der trænger til at komme lidt farve på herinde, og derfor kommer der, måske mine ynglings blomster, tulipaner.

De har stået så flot og sprøde, men nu er de visne og skal ud.
Jeg vil købe nye til weekenden.

9 kommentarer:

Olines sagde ...

Jeg er helt enig. Enten skal vi have vinter, rigtig vinter med sne eller også skal det være forår. Jeg savner lyset enten fra genskæret i sneen eller fra solståler i foråret. Hvad mon næste uge bringer?

Nille sagde ...

Det ville være skønt med bare lidt rigtig vinter... forår er dejligt, men det er bedre, når man virkelig kan mærke skiftet! Men dine tulipaner er nu dejlige... jeg skifter også ud konstant lige for øjeblikket ;-)

Marianne sagde ...

olines: Jaaa, vinter skal komme,men de har lovet fin sol i denne uge. (Det vil jeg nu heller ikke klage over ;-)

Der er nemlig et helt specielt lys, når der ligger sne. Det savner jeg :-)


nille: Bare lidt vinter, for så vil foråret nemlig blive endnu bedre :-)
Jeg er jo vild med at have blomster, og skal virkelig have købt ind til weekenden :-)

Anonym sagde ...

Jeg har det lige sådan, bare lidt sne der kan knitre under ens støvler, klar blå himmen og frost - det ville være dejligt :-)

Jeg har lige fået nogle tulipaner i akkurat samme farver i dag, de er SÅ flotte og jeg bliver helt glad, bare af at kigge på dem....

Mange hilsner
Birthe

Marianne sagde ...

Birthe: Ja, klar blå himmel og frost.

Jeg var faktisk nede ved blomsterhandleren i dag, for at købe nye blomster, men jeg var ikke tilfreds. Så jeg må vente til weekenden :-)

Farven er nemlig rigtig fin, og det giver humøret et pift at kigge på friske blomster :-)

Madame sagde ...

Kunne vi få en ordentlig bunke sne i en weekend, som var væk igen mandag morgen - så er jeg bare med på ideen, Marianne! Det er noget særligt med sne - sådan en slags reminder om barndommen, hvor der altid var masser af sne ;-)

Marianne sagde ...

Madame: Den aftale om sne i weekenden, som så er væk mandag kan vi godt lave :-D

Det har nok noget med barndommen at gøre, at der altid var masse af sne ;-) Er det ikke sådan vi altid husker det :-)

Marianne sagde ...

Jeg syntes at det er helt fint at vinteren holder sig væk :-)
Hvor er de flotte dine tulipaner og hvor har du fanget dem godt... jeg skal også ha tulipaner - ja jeg skal

Marianne sagde ...

Marianne: Det er nemmere at komme rundt uden sne :-) Kan det så ikke komme omkring mig og madame?

Jeg skal virkelig have nye tulipaner og jeg håber, du får en god buket. Det fortjener du!