blog top

lørdag den 19. april 2008

Vi er fra København...

Solen skinner, vinduerne er åbne og jeg kan høre lyden af liv på gaden.

Lyden af mennesker bliver højre og højre, og jeg må stille min nysgerrighed og kigge ud.
Så kan jeg se, at Københavnerne er kommet til byen.
Der er fodbold i dag, og der kommer vel lidt over 100 fans gennem gaden med fire politibusser og en del betjente ved siden af.
Ind imellem må der stoppes op, for der er uoverensstemmelse. Det bliver der fundet ud af, og alle mand kan gå videre til stadionen.
Det er nu i dag, jeg ville stå med min kæreste på stadionen og se en fodboldkamp.
Der er godt vejr, der er stadigvæk noget af lørdagen tilbage, når kampen er slut og så ved jeg, der altid sker en masse på tilskuerpladsen, når Københavnerne er i byen ;-)

Men jeg nøjes med at se med fra vinduet og kan ikke lade være med at smile. Der er noget over en flok syngende mænd med breezer i hånden og ens i trøjerne. Det er sammenhold og giver mig en fornemmelse af, at foråret virkelig er på vej!

2 kommentarer:

Kagekonen sagde ...

Fa'me godt at jeg kom hjem i tide, for det var da ikke for sjovt at være Københavner i Randers idag...

Marianne sagde ...

kagekonen: Jeg må sige, at Københavnerne så lidt triste ud, da de kørte hjem i busser ;-D men stemningen er god her :-D

Godt du kom hjem inden da ;-)