blog top

lørdag den 26. juli 2008

Glad i maven...

Jeg vil vist lige nyde solen på min dejlige altan inden jeg skal på arbejde.
Jeg tæller arbejdsdage ned, i aften har jeg en mindre.

Det er fint. Trods det er lidt hårdt på arbejdet. Det er meget svært for nogle af beboerne at have fri, ferie. At de vante rutiner ikke er der fuldt ud, at de ikke skal på 'arbejde'.
Vi gøre, hvad vi kan for at fylde dagene ud med gode oplevelser. Vi laver turer ud af huset. Gåture, vi spiser is, hygger, læser og synger en masse. Giver fodbad og nyder haven.
Men for nogle er det svært, og det kan bliver fortalt på en noget voldsomt måde.
Vi forklarer og viser tegn og fortæller, at der er ferie.
Dog er det stor nydelse at se dem grine og smile efter en lang turdag. At sidde i haven, hvor vi får en kop kaffe, der bliver fortalt om turene, vist billeder i bøger, givet knus, og hjulpet til.

Selvom det virkelig er hårdt, så er der mange gyldne oplevelser, der gøre jeg smiler . Bliver glad i maven og virkelig får lyst til at være med til at lave en god sommerferie for alle!

4 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er det godt, at der findes nogen som dig, der tager sig af disse mennesker og giver dem gode oplevelser, Marianne!

Marianne sagde ...

madame: Jeg er bare heldig, at have fundet et godt sted at arbejde med rigtige dejlige mennesker.

Når mine frustrationer bliver for store, når jeg ikke føler, jeg gøre tilstrækkeligt, har jeg heldigvis gode kollegaer at rådføre mig med.

Ellers er det de små smil og knus i hverdagen, der giver mig meget igen og bekræfter mig i, at jeg har et godt arbejde!

Andrea sagde ...

Du er min helt Marianne, sikke et fantastisk stykke arbejde du og dine kolleger udfører.

Tak for det.

Marianne sagde ...

Husejer: Ligefrem en helt, sikke stort ;0)

Selvom jeg tænker på at søge nyt arbejde, har jeg meget svært ved at skulle rejse fra de kære beboere. Efter 5 år kender jeg dem godt. Kender deres lyde og bevægelser, og ved for det meste, hvad de fortæller. Jeg kender deres pårørende, og vi har et virkeligt godt samarbejde.
Vil jeg kunne få det igen i et nyt arbejde?

Måske er det bare fordi, jeg er en bangebusk, og ikke tør søge nyt ;-)
Måske har jeg bare flere år tilbage i det arbejde jeg har nu...

Jeg tror bare, jeg har været heldig, at få det helt rigtige arbejde. At hjælpe andre mennesker, der virkelig har brug for min hjælp.

Men tak! Du fik mig til at smile og blive endnu mere glad.