blog top

fredag den 12. september 2008

Jeg har åndenød...

Jeg har været snusfornuftig i dag. Det hader jeg at være. Er ikke vild med at være så fornuftig, for det kan give mig åndenød.
Men, jeg kan lide, at jeg har været snusfornuftig, når jeg kommer sent hjem fra træning, eller bare ikke gider lave mad en dag.

I dag har jeg nemlig været fornuftig, -og aktiv, og har lavet to bradepander pizza, en lasagne og kogt æbler til en gammeldags æblekage, som skal nydes i fremtiden.
Nu er det hele pakket i enkelte pakker, lagt i fryseren og venter på en dag, hvor jeg kommer sent hjem eller ikke gider lave mad.

Puha.. hvor fornuftig....nu vil jeg være ufornuftig og drikke cola og spise slik, og se om jeg kan få vejret igen.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Marianne!

Det er så dejligt når man får sådan noget gjort - det sker bare for sjældent for mig :-D

Mmm, gammeldags æblekage, det tror jeg snart at vi skal have igen.....

God weekend.

Mange hilsner
Birthe

Anonym sagde ...

Ja fornuftigt og besværligt, det er som om det hører sammen. Men behøver det egentlig det?

Måske æblekagen kan udøve mirakler en dag, når du får besøg!

:-)

Marianne sagde ...

Hej Birthe.

Det er så dejligt at have noget at tage af i fryseren, specielt med mine skiftende arbejdstider.
I går tog jeg mig sammen :-)

Opskriften på de kogte æbler fandt jeg hos dg. TAK :0)
Nu er det i fryseren, og jeg glæder mig til at skullebruge det.

Rigtig god weekend til dig.
Marianne

Marianne sagde ...

Donald: Jeg skal lige tage mig sammen til at lave frysermad, og når jeg så gider er det jo ikke ret besværligt.
Det er i af fald dejligt at have noget at tage af.

Men nogle gange er det bare så fornuftigt og voksent, at lave mad, til fryseren, og det kan jeg næsten ikke holde ud, men nogle må jeg jo være lidt fornuftig ;0)

Nu har jeg lidt forskelligt at nyde, når jeg ikke gider lave mad.

Og æblekagen, jeg glæder mig til at bruge æblemosen til en god æblekage.
Det er tilgengæld en rigtig god følelse, selv at have kogt æblerne og puttet det i man vil. Og så gode danske æbler, der ikke er sprøjtet.

Unknown sagde ...

huh! hvor fornugtigt altså!

ihh - jeg har også æblemåås og sukkerrasp parat til en gammeldaws æblekage! . . og så det bare på med noget flødeskum . . :)

for

Anonym sagde ...

Jeg laver også mad til lageret, som du har gjort - det er bare så lækkert, hvis man en dag komme helt udkørt hjem :-)