blog top

søndag den 14. september 2008

Stille Søndag...

Jeg har en helt speciel følelse i mig.
Kan ikke fortælle hvorfor, og hvad, det består af. Men jeg er vist bare glad.

Jeg kan lide, jeg kommer op og tager til træning i weekenden. Det er en fantastisk start på en søndag, som ellers har været fri.
Et kort besøg hos min mor, og ellers bare ingenting.

Jeg kan lide sådanne dage, specielt når jeg ved, at næste weekend bliver anderledes.

En kollega spurgte mig, om mine weekenden aldrig blev lange. Specielt når jeg allerede har fredagen fri.
Jeg kunne kun sige, nej!
Jeg kan sagtens få tiden til at gå alene. Jeg har folk, jeg bare kan ringe til, men jeg kan sagtens nyde en weekend i mit eget selskab.
Egoistisk? Det syntes jeg ikke. Jeg er glad for, at jeg kan nyde og hvile i mit helt eget selskab.

God søndag aften, siger jeg i stearinlysenes skær.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Egoistisk. . . Overhovedet ikke :) tværtimod ! . . . Jeg syntes de der stille søndage er noget af det mest k.e.d.e.l.i.g.e! ! . . . Men - jeg er nu heller ikke god til bare at være alene og jeg lider i HØJ grad af Rastløshed ! . AI, og Det er altså bar' irriterende . . :)

Anonym sagde ...

Hehe . Hov. Det mig der anonym. Åbenbart. . :)

Marianne sagde ...

Pedrsn: Tænkte nok det var dig ;0)

Sådan en god lang søndag, hvor der er plads til en lillelur og ellers bare ingenting andet en læse, se tv og tjekke nettet. Det kan jeg lide :-)

Rastløshed, det er vist sjældent jeg lider af det, men det kan nu godt forkomme.

Jeg håber altså, at du vil nyde resten af søndagen nu ;)

Anonym sagde ...

Det er så vigtigt at kunne være alene og bare hygge sig! Mange mennesker går helt i panik - men det er så synd. Det er ikke spor egoistisk at være alene og bare lade op.
Jeg synes, det lyder som dejlig fridage, du har haft, Marianne :o)

Nille sagde ...

Det er en god egenskab at kunne være alene - det betyder jo absolut ikke, at man ikke lvaer noget eller, at man keder sig.

Jeg kan også sagtens få et par dage til at gå i mit eget selskab - jeg tror, at det er en meget sund egenskab at have ;-)

Anonym sagde ...

Hej Marianne!

Jeg har det ligesom dig, jeg har altid godt kunnet være alene i mit eget selskab :-)

Det må ikke være rart ikke at kunne, for så vil tiden selvfølgelg blive lang....
Kærestens mor er en af dem! Hvis hun har udsigt til så meget som 1 time alene, går hun helt i panik -måske noget hun burde arbejde med :-)

Mange hilser
Birthe