blog top

mandag den 27. oktober 2008

Der var en gang...

I går efter trænigen, blev jeg hentet. Jeg skulle med ned og besøge min mors onkel. En gammel mand er han blevet, men stadig god for en fortælling.

Da jeg satte mig på bagsædet, på den lille plads mellem nevøen og niecen var det første jeg fik at vide, at jeg altså skulle opføre mig ordenligt dernede! Så var det på plads, og jeg gjorde mit bedste. ;0)

Han er en samler. Han har rigtig mange ting. Ham, min mors onkel.
Jeg har besøgt ham siden, jeg var ganske lille, og vi har altid nydt at gå rundt i hans stuer og kigge på ting. Ikke røre.
Det samme gjorde de to små. Og de hviskede. Sådan tror jeg, hans hjem har på børn. Alle de ting han har, sværd på væggen, sørøverkikkerter, hestevogne i kobber han selv har lavet, masser af malerier.

Niecen tog mig i hånden, og jeg skulle se, hvad hun ønskede sig...
En trædims fra gammel tid, et gammelt horn til at trykke lyd ud af, en alarm(?), en anden trædims, en gammel symaskine, en rød børnekuffert, en lighter, en termometer med fine farver, en hvid bøtte med tandstikker i.....
Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor hun skulle ønske sig disse ting, men jeg tror, de i mængden har set ret interessant ud. Jeg holdte grin inde ;0)

Den gamle onkel fortalte historier. Sang en sang, han havde haft i hovedet siden han var 4 år og så en rejsegrammefon for første gang. Han troede dengang, der sad en lille mand inden i og sang.

Det er sjovt at besøge ham, og det var interessant at opleve hans hjem igen med børns øjne.

I dag er det mandag og fridag. Den sidste. Jeg vil nyde.

Ingen kommentarer: