blog top

mandag den 6. oktober 2008

Linselusen...

Ja, så øver jeg stadigvæk.

De der linser kom med hjem igen, jeg giver det en chance mere.
Da jeg kom ned i forretningen, ville damen da gerne høre og se mit problem, og det var så ganske simpelt.... jeg trak ikke nok op i øjenlåget, så der har slet ikke plads til at putte en linse ind.
Jeg lærte at rykke mit øjenlåg så meget op, at jeg nu -forholdsvis- hurtigt, kan putte en linse ind og tage den ud igen.
Ja, jeg sad der i butikken, og pludselig var det så simpelt.

Nu øver jeg mig igen. Har fået lidt flere linser med hjem, og en aftale om, at jeg ringer, når jeg er klar til tjek.

Jeg er glad for beslutningen, og jeres kommentar hjalp og gav mig mod. Jeg er vist ikke den eneste, der ikke lige kunne det første gang ;0)

11 kommentarer:

Nille sagde ...

Det lyder som om, at du er ved at få taget... inden længe gør du som mig - sætter linsen i med en finger uden at løfte øjenlåget.

Det er nemlig reflekset med et fremmedlegeme tror jeg, men når først de sidder der mærker du det jo ikke... i hvert fald ikke efter et stykke tid! Og helt sikkert ikke efter, at du har trænet med dem nogle gange!

Flot beslutning!

Marianne sagde ...

Nille, en finger uden at løfte.... det vil jeg stile efter ;0)

Jeg har ligesom fået mod på det igen og nu skal der øves i at tage ind og ud, OG at gå med dem.
Nu har jeg lært at røre ved mit øje ;0)

Jeg vil prøve om jeg kan få dem i til morgen træningen i morgen.

Rigtig god ferietur :0)

Anonym sagde ...

Det skal nok lukkes, Marianne. Nu har du fået en teknik at gå frem efter. Glæder mig til at se dig uden briller ;-)

Marianne sagde ...

Fisker: Jeg håber, det lykkes med linserne.

Men sikke nøgen, jeg føler mig uden briller... jeg syntes, jeg helst skal have noget at dække mit ansigt med :0)
Jeg har brugt briller i 20 år, så jeg er ikke ret køn uden briller...

Kagekonen sagde ...

Hvor er det godt at du giver det endnu en chance. Jeg kan som Nille også sætte mine i uden brug af spejl og med en finger og uden at skulle løfte øjenlåg, hvilket er praktisk når man bor i telt :-) Og nej, du har vist ikke set mig iført andre briller end solbriller :o) for jeg bruger sjældent mine briller andet end om morgenen og om aftenen, men hvem ved...

Anonym sagde ...

Godt gået:-) Jeg havde også svært ved at sætte kontaktlinser i i starten, specielt var det svært at se, hvad der var indad og udad.
Da jeg allerførste gang prøvede en kontaktlinse, var det en behændig optiker, som satte den i og viste mig hvordan; han gjorde det så nemt og elegant. Den erindring af at det slet ikke føltes som en belastning af øjet, den gjorde, at jeg hang på.

Nu går det uden problemer, men dog ikke med en finger og en hånd, som Nille kan gøre det! Jeg skal løfte lidt i øjenlåget.

Jeg kan huske at optikeren sagde at det er et meget stort skift i ens liv, at man får et andet forhold til det at se (og ikke kun det at se skarpt).

Det tror jeg var en hentydning til, at vi ikke tænker så meget over, at øjnene er en legemsdel, indtil man begynder at putte kontaktlinser henover hornhinden.

Anonym sagde ...

Jeg er spændt på, om du bliver glad for linserne, Marianne, men det lyder som om, du næsten har vænnet dig til dem :-)

Marianne sagde ...

Kagekonen: Tænk at I kan sætte dem i med bare en finger! Der skal vist noget øvelse til ;0)

Marianne sagde ...

Donald: Jeg må faktisk sige, at den dame, som hjalp mig, selv havde svært ved at få dem i. Men i dag går det meget bedre :-)

Det er rigtigt at jeg ser mine øjne helt anderledes. Tænk, jeg har ikke lagt rigtig mærke til deres farve.
Men jeg ser stadigvæk meget underlig ud, uden briller og vil nu helt have briller på :-)

Men jeg øver mig :0)

Marianne sagde ...

Madame: Jeg har i al fald fundet ud af, at få dem i og ud. Det gik fint til træning, men jeg tror altså at min bygningsfejl har en betydning, som gøre, at jeg ikke kan gå med linserne en hel dag.

NU må jeg se :0)

Lotte sagde ...

Godt at læse, du gav linseriet en chance mere :-)
Det ER bare svært i starten, men lur mig om du ikke ender som os andre, der end ikke bruger et spejl længere.