blog top

torsdag den 6. november 2008

Eftertanker fra en Torsdag...

Jeg har været ude og blive luftet til aften.
Søster Løgsovs skulle holde foredrag, og det tog jeg med ud for at høre.

Jeg ved, at jeg er upartisk, men hun gøre det altså godt. Hun er så god til fortælle om hendes forløb, om hendes bøger og processen. Hun får tilhængerne til at sidde stille og bare lytte.
I pausen skulle hun skrive i bøger og svare på spørgsmål. Der var mange, der lige ville have en sludder. De åbner deres hjerter, for fortæller hende personlige ting. Folk åbner sig overfor hende.
Der var gamle lærer fra vores folkeskole, bekendte af min mor og alle skulle lige hen til os begge og høre, hvordan det gik. Vi er stadigvæk 'de fire piger', sådan er vi kendt af mange, og så skal de lige have rækkefølgen; jeg er nummer to, Henriette nummer tre. Nummer et er fysioterapeut og nummer fire er hende med dreads nu.

Det er sjovt at høre, hvordan Henriette har gjort indtryk på folk. Hvordan de fortæller andre, at hun har altså været hjemme hos dem eller hende havde jeg i 4. klasse.
Jeg ser hende som min søster. Jeg sidder og griner af noget af det, hun siger, for jeg kender ofte historien bag. Jeg finder sjove fejl, som jeg beretter hende om bagefter.
For mig, er hun stadig Henriette, min søster. For andre er hun en forfatter. En forfatter, de har kendt og stadig kender.

En rigtig dejlig aften, som jeg lige trængte til :0)

8 kommentarer:

Marianne sagde ...

Og jeg har lige læst hendes bog og hvor er den vidunderlig. Så dejlig anderledes og varm. Jeg glæder mig allerede til at læse mere fra hendes hånd.

Anonym sagde ...

Hvor er det dejligt at læse! Og hun er jo både forfatter og søster og en masse andet. Jeg glæder mig til at læse noget af det, Henriette har skrevet :-)

Marianne sagde ...

Shabby-Marianne: Dejligt, at du kunne lide hendes bog.
Det er en stor oplevelse at følge hende og stadig blive forunderet over, hvor dygtig hun er til det med sproget.

Marianne sagde ...

Madame: Ja, hun er nemlig en masse, nu også mor.
Det er sjovt at se, stoltheden i andres ansigter, over de kender hende. Og så kan man sikkert også se stoltheden hos mig ;0)

Jeg håber, du får læst lidt af hende, Jelne og Kaiser, har hu skrevet.

Nille sagde ...

Jeg skal vist have købt de bøger i julen!
Jeg synes ikke, at det er pral - selvfølgelig er du da stolt af din søster.

Jeg tænker mere, at det må være en anelse belastende en gang imellem for hende - at skulle høre på folks livshistorier - men måske samler hun så lidt inspiration op undervejs?

Lotte sagde ...

Det lyder som en dejlig aften! Og som du skriver, lige hvad du trængte til. Det gælder om at samle på gode oplevelser - især i denne tid.

Vi ses i morgen :-)

Marianne sagde ...

Nille: Dem må du da læse ;0)
Hun er sej ;0)

Det med at alle siger meget/fortæller hende meget, er hyggeligt, men nogle gange er det vildt, hvor tæt og hvor privat de fortæller.
Jeg tænkte, om det også er for at give inspiration til næste bog? Jeg ved det ikke, eller måske er det fordi, de syntes hun har givet dem noget af sig selv, at de giver tilbage.

Marianne sagde ...

Lotten: Det var nemlig lige det jeg trængte til. Og du har ret i at samle på de gode oplevelser.

Vi ses nemlig i morgen :0)