blog top

søndag den 2. november 2008

Røde kinder...

Jeg har fået gået en god lang tur i dag.
Efteråret har taget fat, farverne er skønne. Det var koldt i starten, men jeg fik gået mig varm.
Jeg tænker godt i det fri. Der er plads til mange tanker og høje forventninger.
Det går fremad, trods det har været svært for mig, at starte sygemeldingen i min arbejdsweekend. At vide, jeg skulle have været på arbejde!
Jeg har tilmeldt mig træning det meste af ugen. Timer jeg gider, og glæder mig til.
Jeg overvejer at få tid ved frisøren, og måske en tid til en ansigtsbehandling. Bare gode ting for mig!

Jeg tænker en masse. Skriver ned, det der har frustreret mig. Jeg ser lyst på fremtiden. Jeg passer på, ikke at planlægge fremtiden for meget.
Roen er svær at få. Det havde været nemmere for mig at holde ferie, for så kunne jeg virkelig slappe af med god samvittighed. -Så kom den samvittighed frem igen :0)
Men jeg øver mig, gøre mit bedste.

God søndag!

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Træning er en god måde at bearbejde mange ting med, Marianne. Lyder som en god plan!

Marianne sagde ...

Leif: Ja,ikke :0)
Jeg tror træning er godt for mig. At svede det ud, at træne hårdtog tænke nye tanker der t takt til god og høj musik :0)

Det ser jeg faktisk frem til.

Marianne sagde ...

Jeg ved fra husbonden at han via træningen lægger alt stress, arbejdsproblemer mv. på hylden når han kører derud af. Jeg selv slapper af på en mere stille måde. Jeg går eller cykler og så har jeg fundet en velsignede ro igennem strikning :-)

Anonym sagde ...

Jeg synes også, det lyder som en god plan, Marianne!
Held og lykke med at planlægge dit nye liv - jeg tænker på dig ...

Marianne sagde ...

Shabby-Marianne: Jeg troede jo, jeg kunnefjerne presset med træningen, så i sommers gik jeg til en masse timer. Nu skal jeg finde energien igen, men har meldt mig til træning næsten hver dag. Og træning i Khb på lørdag med svoger. Det glæder jeg mig til.

Høj musik og så bare knokle derude af. For min skyld! :0)

Jeg gad godt, at jeg kunne strikke og så ro på den måde.

Marianne sagde ...

Madame: Tak! :0)
Der bliver tænkt. Nogle gange med overskud og klar til job igen, og andre gange med underskud og total forvirring!

Men nyt skal der ske, i al fald skal jeg have tjek på den der samvittighed :0) Den slider for meget.

Anonym sagde ...

Kære Marianne!

ja, det med at være sygemeldt istedet for at have ferie er en svær en. I lang tid følte jeg mig skyldig bare jeg sned mig udenfor en dør.....

Det ser ud som om du er god til at lave gode ting for dig selv, at komme ud hvor loftet er højt og tankerne kan flyde frit......
Jeg tror det er godt for dig at få dine tanker ned på skrift, så kan du også se hvordan de ændrer sig - det er ihvert fald noget jeg altid har brugt meget. Jeg har hæfter liggende med en masse vollapyk - for alle andre end mig :-D

pas på dig selv, du skal nok komme frem til en løsning :-)

mange hilsner og tanker
Birthe

Nille sagde ...

Det med samvittigheden er svært - men at være sygemeldt betyder IKKE at ligge under en dyne altid!

Jeg kan huske dengang jeg var sygemeldt med stress i 2002 og mødte en kollega på gaden - det er ikke sjovt; men det er min ret at færdes ude! Det handler nemlig om at finde nogle ting, som du bliver glad af - om det så er træning eller andet... hver deres metode!

Men samvittigheden skal vendes til at handle om DIG! Du gør det her for dig og ikke for andre ;-)

Kram og tanker!

Marianne sagde ...

Birthe: Mange tak for din kommentar! Der er en del, som skal på plads. Tanker er der mange af. Puha, men sådan er det jo :0)

Nu tror jeg, at jeg er kommet så langt i tankerne, at jeg snart kan slappe af, som var det en ferie... håber jeg :0)

Jeg tror også, det er en god ide, at skrive ned. Måske til andre, måske bare for mig selv.

Tak, Birthe!

Marianne sagde ...

Nille: Den samvittighed er så stor og fylder meget hos mig, men måske er jeg ved at indse, at det er dumt. Nu skal jeg bare slappe af for at komme ovenpå igen.

Jeg ved, at mine kollegaer har stor forståelse, hvis de møder mig inde i byen og de har også sagt, at jeg skal tage ind og træne. Gøre noget jeg kan lide, så det er vel bare at komme i gang.

Jeghar endnu ikke helt accepteret det endnu i min hjerne,men logisk ved jeg godt, at jeg skal passe på mig selv...

Knus tilbage til dig Nille.