blog top

tirsdag den 6. januar 2009

Jeg glædes ved at turde...

Jeg har taget et skridt, jeg ikke vidste, om jeg skulle tage.
I beruselsens favnende tag, skrev jeg en sms. Fik en tilbage, med et savn, som jeg nok også besad.
Nu har jeg fået en mail tilbage, som er så rørende, at tårerne kom frem.
Det er min ex-svigerinde. Lidt yngre end jeg. Vi har jo kendt hinanden længe, og i mange år. Vi har holdt mange ferier sammen. Hygget, spist, grint, drukket øl og jeg har tusinde billeder, der beviser, det er sandt.
Hun gennemgår nu noget, jeg kan nikke genkende til. Jeg vil gerne kunne hjælpe hende, men ikke blande mig. Jeg er jo ikke i familien mere.
Men så skrev jeg en sms, og det var godt.
Nu skriver vi lange mails. Vi vil begge gerne bevare kontakten, for som hun skriver: Det er som at miste en søster.

Jeg kan kun give hende ret, og glædes ved, at jeg turde sende en enkelt sms.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Marianne!

Godt at du tog det skridt og glædede en anden person, som du er/har været tæt på. Det behøver jo ikke at stoppe, når det kan være til stor glæde for Jer begge!

Du er bare et fantastisk menneske :-)

Knus
Birthe

Marianne sagde ...

Birthe: Jeg er glad for at have taget skridtet, men tænker også på, at jeg må give slip. Jeg har jo ikke denne familie mere, som min. Men når nu min ex og jeg kommer så godt ud af det med hinanden, så hvorfor ikke hjælpe hans søster.

Fantastisk, TAK :0) Men det er vel lige så meget mit behov, for at have en kontakt med hende. Det er jo bare så mange år vi har kendt hinanden, så hvorfor ikke også hjælpe hinanden :0)

Anonym sagde ...

Det er rigtig dejligt at læse at du turde og så ovenikøbet fik så meget godt igen.
I de fleste tilfælde er det rigtigt at man må give slip, men hvis det føles rigtigt at holde kontakten for alle parter, så hvorfor ikke? Det lyder da bestemt til at være det rigtige at gøre i dit tilfælde :-)

Marianne sagde ...

Valdemarsro: Du har jo ret, at hvor det virker rigtigt at bevare en kontakt, skal jeg gøre det.
Jeg er så glad for at jeg fik det gjort. Jeg ved, at vi kan hjælpe hinanden.

Jeg talte med min ex om det, og han syntes, det var en rigtig god ide. Jeg smiler :0)