blog top

mandag den 19. marts 2007

Signe

Jeg er lige blevet færdig med bogen Signe, af Lars Johansson.


Den må jeg altså anbefale.


Den er baseret på en sand historie om Signe, der under kirgen forelsker sig i en tysker og vælger at følge ham til Böhmen, hvor hun også skal passe hans 3 børn.

Det bliver en lang rejse og meget følelsesladet.

Jeg har været lidt længe om at læse bogen, men ikke fordi den er dårlig; tværtimod. Der er så mange følelser i den bog, at det næsten ikke er til at bære. Jeg måtte på et tidspunkt bare have en pause.

Min søster i København slugte bogen og er så træt af at være færdig med den. Har ligesom midstet noget; sådan har jeg det også.

Bogen er gået under huden på mig og tankerne er om boge Signe.

Det er ligesom med slik, denne bog. Man læser og læser, nyder den, men hvor bliver der tomt, når den er slut. Ligesom der ikke er mere af det søde slik tilbage.

Jeg kan kun sige, få den læst.

Nu skal jeg i gang med min gave, Jan Guillou, Madame Terror


Jeg skal have en overnatning med 2 beboere og en personale. Vi skal i sommerhus, da det er en del af deres handleplan med flere ferieturer.
Vi glæder os allesammen. Jeg nyder meget at have tid til vi kan være sammen og styrke relationen og opleve sammen.
Jeg har et dejligt arbejde :-)


2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er altid dejligt med en god bog.
Håber i får en rigtig god tur med beboerne:-)

Marianne sagde ...

Judith- Jeg nyder at læse, men jeg sy ntes det godt kan være svært at komme igang med en ny bog, når den man har afsluttet er så god.
Jeg håber også vi får en god tur. Tak for det :-)