blog top

søndag den 18. marts 2007

St. Partick's Day

For præcis 1 år siden var jeg på ferie i New York.
Jeg har været derovre 2 gange og det er de bedste ferier jeg nogensiden har holdt.
Jeg ved det er præcis 1 år siden, for jeg var i New York på St. Partick's Day.
St. Patrick's Day betyder at alle tager grønt på og bærer store hatte.
Det siges, at St. Patrick drev alle slanger ud af Irland, trods der ikke var krybende reptiler i landet. Slangerne var et symbol på det djævelske.
St. Patrick blever hyldet for at have indført kristendommen i Irland.
Under kartoffelsygen i 1847 emigrerede mange fra Irland til New York, og derfor fejres denne dag i New Yor. Faktisk er det en af de største festdage.
Aldrig har jeg set gange mennesker på gaderne. De regnede med at ca 150.000 mennesker var med i parader og ca. ½ million så på!!!! Det er altså mange menensker.
Vi skulle skifte hotel fra Time Spuare og over Fifth Avenue hvor det hele forgik. MED kufferter. Det tog lang tid, men jeg må jo tilstå, at der var nok at se på.
Tænk at et helt år er gået. Men det er dejligt at have mange billeder fra sådan en god ferie.

Rigtig god søndag til Jer alle

Ingen kommentarer: