blog top

lørdag den 22. december 2007

Godmorgen i december

Godmorgen

Først træning og så en arbejdsdag.
Vi skal holde mini-jul i aften, før de fleste af beboerne tager hjem til deres familier og holder den rigtige jul.
Jeg skal op og stå for flæskesteg til begge huse.
Så skal jeg med ud og hente en beboere og sammen er vi blevet enige om en gave til hendes mor. En ramme med fem billeder af beboeren i sort/hvid. Det er billeder jeg har taget af hende og jeg ved hendes mor vil blive glad. Jeg tror, jeg glæder mig lige så meget som beboeren til at give den gave væk :-)

Jeg er ved at være forkølet og hoster lidt, men jeg tror på det ikke bliver værre. Jeg plejer jo ikke at være syg, så det skal jeg heller ikke være nu.

Rigtig god lørdag lige før jul

4 kommentarer:

Marianne sagde ...

Sikke en fantastisk gave du og beboeren har fundet frem til - det bliver en stor lykke tromig - og flæskesteg kunne jeg spise hele året også to daage før jul

Marianne sagde ...

shabby: Jeg er vild med flæskesteg og glæder mig til at skulle afsted på arbejde ;-)

Gaven blev faktisk rigtig god. Beboeren ved det er en hemmelighed og jeg har sagt hun ikke må sige det ;-) Men så griner hun og siger, hun vil sige det. Hun ved hun driller mig.
Tilmed er det en beboere der for første gang i sit 46 år skal flytte hjemmefra for første gang, så gaven passer bare rigtig godt. Nu får mor gode bileder af sin datter, når de nu ikke skal bo sammen mere :-)

Marianne sagde ...

Jeg bliver bare så jeg smelter - det er den helt rigtige gave - uh det er en svær en for beboerens moder, men du gør det lettere for hende. Og selvfølgelig driller hun - fordi hun kan lide dig.....

Marianne sagde ...

shabby: Jeg så da hun pakkede gaven ud. Sikke glad hun blev og sikke glad beboeren blev.
Det er en svær tid, de begge to går i møde, men det er tiltrængt! og vi får nogle snakke med mor, så det ikke bliver for uoverskueligt.