blog top

mandag den 26. maj 2008

Et Sidste Farvel -og Nej Tak

Tre arbejdsdage har jeg i denne ugen, inden jeg har weekend.
Det er til at holde ud ;-)

I dag skal jeg deltage i mit sidste administrative møde på arbejdet; så er jeg færdig med at være koordinator. Jeg glæder mig meget. Nu skal jeg så bare lære den mund at sige Nej!
Min mund har nemlig den egenskab, at den -næsten- altid siger Ja, til at ordne og stå for, til at løse og finde ud af... det skal ændres.
Nu får jeg ikke løn for det mere, nu må andre hjælpe med at tage over. Det er det der bliver svært. Nej, Nej, Nej skal jeg kunne sige, -dog uden at blive ukollegial.

Selvom det er noget overskyet, så tror jeg på dagen bliver en god mandag :-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er dejligt at læse, at du glæder dig at være fri for administration på jobbet, og nu er det slut. Vi kvinder har vist tit brug for at lære at sige nej - mon ikke det ligger i at være 'søde piger', at det er så svært?

Nej, nej, nej jeg vil ej :-)

Marianne sagde ...

madame: Du har ret i det med at være 'sød pige' som har svært ved at sige nej. Men vi skal altså lære det! ;-)

Jeg tror du har ret i, at mange kvinder har svært ved at sige nej! Nu går jeg i træningslejer :-)