blog top

tirsdag den 9. september 2008

Godmorgen, du kære Fridag...

Så har jeg en fridag og skal jo sove længe. Hygge mig og nyde den i fulde drag.

Men i stedet for at være i min kunne seng, er jeg ved at vaske tøj. Stod op kl 7.15, efter jeg ikke kunne sove mere. Vågnede faktisk ved 6 tiden, men fik presset en time mere ind.
Det er hvad morgenvagter gøre ved mig, vender mine timer på hovedet.
I morgen ser der anderledes ud, for der møder jeg først kl 11-23, men det er jo den ændrede rytme, jeg godt kan lide.

Nu er jeg oppe. Tøj bliver vasket, kaffen drukket, tv'et kører med morgentv, kattene bliver nusset. Jeg er stille lidt endnu.

Tjekker lige en sofa og lænestol fra IKEA. Jeg trænger til nyt, for kattene kar brugt de gamle til kradsebræt. Derfor skal jeg ikke have dyrt. Jeg kigger og tænker, om det snart skal være ny tid til møbler.

Sender en god dag til Jer alle...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Rigtig god fridag, Marianne!

Jeg har haft skiftende vagter i mange år og genkender det, du fortæller med, at ens døgn forrykker sig, så det kan være svært at sove.

Jeg er spændt på, hvad du vælger som møber, kattene fremover skal hvæsse deres kløer i :o)

Marianne sagde ...

TAK Madame.

Skiftene vagter, gøre jo også at man får de herlige fridage midt i ugen. dem kan jeg nu godt lide :0)

Jeg vil høre Storsøster om hun ikke vil med i IKEA og kigge -hun har nemlig bil ;0)
Det bliver spændende at se, om det jeg regner med, er gode at sidde i.