blog top

tirsdag den 11. november 2008

Dagen derpå...

Jeg fik gået mange skridt i går den friske luft.
Gået tur med søster og nevøen. Shoppet lidt til mig selv og en enkelt julegave.

Jeg spiste frokost med min ex. Igen er jeg glad og måske ligefrem stolt over vores forhold og evne til at bevare et godt venskab.
Vi fik opdateret familierne, hvad der var nyt, sket siden sidst. Hvad der skulle ske i nærmest fremtid.
Vi fik snakket om min sygemelding. Hans forslag var, at rykke teltpælene op og flytte til København. Han havde for ganske nyligt set en jobannonce som projektleder, hvor han havde tænkt på mig.
Tiden var til at kvitte jobbet, ikke at være så pligtopfyldende og så tænke på mig selv.

Han turde gøre det. Han flyttede, søgte job, fik job, men jeg er ikke helt så modig som ham.
Ellers har jeg det måske bare ganske godt hjemme i min store lejlighed, som jeg aldrig ville kunne få i København.
Men på besøg kommer jeg gerne. Til sommer skal jeg med ham og hans kæreste på loppemarkeder.

Ellers brugte jeg tiden i går med nevøen og svoger. Søster havde to fordrag, så vi passede på den lille fyr imens. Det gik jo ganske godt.

Nu bliver der drukket kaffe. Jeg har lavet bolledej til søsters mødregruppe imorgen, så skal hun bare sætte dejen på en bradepande. Så er hun klar.

God tirsdag til jer alle.

10 kommentarer:

Andrea sagde ...

Jeg kan godt forstå, at du er stolt over, at I har et godt forhold.

Jeg synes selvfølgelig også, at du skal flytte til hovedstaden, men så nemt er det selvfølgelig ikke ;)

Anonym sagde ...

Jeg synes, det er så dejligt, at du er gode venner med din ekskæreste! Det er der mange, der ikke magter, men som nærmest bliver fjender.
Tanken om, at du måske en dag flytter teltpælene til København, lyder da ikke helt tosset - du er glad for byen og har familie her, og et job kunne du nemt få. Det er værd at tænke over :o)

Marianne sagde ...

Husejer: Det er et godt venskab!

Ja, og jeg ved en søster, en svoger og en nevø, der ville syntes, det var dejligt at have mig tæt på = barnepige ;0)

Marianne sagde ...

Madame: Heldigvis har vi kunne finde ud af det og hjælper stadigvæk hinanden. Det er dejligt, men vi var også enige om det, at vi ville bevare venskabet.

Jeg tror, faktisk det er ok nemt at få job herovre som pædagog eller noget andet, men jeg får aldrig en 105 m2 lejlighed til SÅ billige penge. Om mine stuer elsker jeg bare. Der skal jo også være plads til den Søde og Sure ;0)

Lotte sagde ...

Vi er jo mange, der ville synes det var dejligt, hvis du turde give hovedstaden en chance. Som jeg også har sagt til dig, er der jo ingenting i vejen for at starte med at fremleje din superlejlighed og så have den som sikkerhedsnet, hvis du ikke synes, Kbh skal være noget mere permanent.
Så jeg stemmer i koret og siger, du skulle prøve at lytte til din ex's gode forslag :-)

Nille sagde ...

Det er dejligt at have én, der kender dig så godt til at være der - og at I kan have glæde af hinanden selvom det ikke er som kærester.

Jeg synes absolut Lotte's idé er god - det er altid muligt at komme tilbage, hvis man ikke trives. Måske har du behov for en stor luftforandring?

Anonym sagde ...

Det er nemlig skønt at læse at I stadig har sådan et forhold - også selvom han har fået en ny kæreste.....det er der ikke mange der kan bryste sig af :-)

Jeg kan godt forstå dit forbehold for at flytte, det er jo et stort skridt, som du også skal føle dig parat til. Jeg kan godt lide at komme til København, men jeg vil også gerne hjem til Jylland igen.....

mange hilsner og tanker herfra
Birthe

Marianne sagde ...

Lotten: Det er rigtig sødt skrevet, men du kommer så måske til at hænge på mig ind imellem til en kop kaffe ;0)

Men jeg tror nu ikke jeg tør. Tør tage springet. Hvis jeg nu fandt en kæreste der skulle til KBH, så tog jeg med :0)

Men jeg tænker over det!

Marianne sagde ...

Nille: Han er stadig det menneske, der kender mig aller bedst. Det er dejligt, stadig at søge råd og få god vejledning af en :0)

Det er en god ide at fremleje min lejlighed, men jeg tror nu, jeg bliver lidt endnu. Har ikke lige modet endnu ;0)

Men jeg vil stadigvæk overveje og tænke på muligheden :0)

Marianne sagde ...

Birthe: Ja, jeg har en god ven i ham :0)

Ja, det er jo også rart, at komme hjem igen, men mon ikke, det ville være det selvom det var i KBH ;0)

Det er en spændende tanke, som kunne være interessant.